Wszystko zaczyna się od strategii…

Strona główna/Blog/Zarządzanie/Wszystko zaczyna się od strategii…

Wszystko zaczyna się od strategii…

Na przykładach wielu przedsiębiorstw możemy zauważyć, że systemy prowizyjne kształtują postawy i zachowania pracowników. Jak zatem wykorzystać je do tego, aby działały z korzyścią dla firmy, a nie na jej szkodę? Jak powiązać realizację celów przez handlowców z wynikami firmy – jej sukcesem rynkowym.

Systemy wynagrodzeniowe funkcjonujące w działach sprzedaży nierzadko decydują o sukcesie rynkowym lub jego braku całego przedsiębiorstwa. Czym zatem powinien charakteryzować się taki system? Jeśli zapytamy handlowca z pewnością odpowie, że powinien zapewniać wysokie wynagrodzenie i dawać bezpieczeństwo w przypadku zawirowań rynkowych. A jak odpowie menedżer? Najprawdopodobniej będzie oczekiwał od systemu prowizyjnego swoich pracowników jak największego wsparcia dla realizacji celów sprzedażowych przy jednoczesnej minimalizacji kosztów. Trudno nie zgodzić się zarówno z jedną jak i drugą stroną.

Link do artykułu: „Wszystko zaczyna się od strategii..”

Autorzy:

Aleksander Krawczyk – Wiceprezes Zarządu
Wojciech Żmuda – Starszy Konsultant

2015-06-04T12:53:36+00:00 10 12 2012|Zarządzanie|